Ziekenhuizen en medische (ondersteunende) diensten

De IGJ deed onderzoek naar veertien ICT-storingen bij ziekenhuizen tussen 2018 en dit jaar. Twaalf storingen hadden ‘flinke gevolgen voor de zorg’.

“Zo konden de zorgverleners niet meer bij het elektronisch patiëntendossier. En bij tien storingen moest de spoedeisende hulp dicht. Ook stelden tien ziekenhuizen operaties uit. De gemiddelde storing duurt volgens de raad zo’n 17 uur. Artsen en verplegers kunnen dan niet bij de patiëntendossiers.”

De IGJ geeft alle ziekenhuizen nu de harde deadline om eind volgend jaar te voldoen aan de wettelijke norm NEN 7510, die deels gaat over wat organisaties moeten doen om ICT-storingen te voorkomen. “Nog lang niet alle ziekenhuizen voldoen aan deze norm.”

Een van de conclusies van de ziekenhuizen zelf is dat ze hun digitale infrastructuur moeten verbeteren. “Bij sommige storingen speelde achterstallig onderhoud van de infrastructuur een rol. Bijvoorbeeld doordat netwerken in de loop van de tijd onnodig ingewikkeld waren geworden door samengaan van organisaties”, aldus de IGJ.

 

Dit hebben we als uitgangspunt genomen voor SiDER ICT voor de medische zorg. SiDER is de partij die een externe frisse kijk heeft op uw netwerkinfrastructuur, het ICT-beheer en na een goede analyse inzet op het ´versimpelen´ van uw ICT.

Wij zijn SiDER:

  • Betrouwbaar en bereikbaar
  • ICT-experts sinds 25 jaar
  • Betrokken, wij denken mee
  • Uitgebreide kennis van infrastructuur, EPD software en ziekenhuizen
  • Analytisch sterk
  • Eén partij voor al uw ICT-zaken
  • Ideaal voor een second opinion, een frisse blik op uw organisatie of managen van uw ICT project.

Wie bent u?

  • Uw organisatie vind het belangrijk dat gegevens veilig zijn of bereid een inhaalslag te maken. Uw organisatie vind het belangrijk dat uw omgeving voldoet aan de AVG/GDPR wetgeving.
  • De mentaliteit van problemen voorkomen i.p.v. zelf allerlei ICT ´brandjes willen blussen´ past bij uw organisatie oftewel beter voorkomen dan genezen. Of u wil graag een inhaalslag maken door uw ICT (deels) uit te besteden.
  • U werkt graag met een professionele partij die toch ook persoonlijk en betrokken is.

Past dit bij u? Dan komen wij graag kennis maken. Geheel vrijblijvend! U krijgt van ons een eerlijke analyse of uw ICT omgeving inclusief telefonie goed geregeld is of toch een operatie nodig heeft.

¨Door het plotseling wegvallen van ons hoofd ICT zochten wij als overbrugging een ´alles-kunner´ voor het aansturen van de zorggroep ICT. SiDER heeft uitgebreide management ervaring maar kan ook technisch tot in de diepte sparren met onze ICT medewerkers.¨

Uitgelichte diensten

all-in beheer

´all-in´ beheer van uw ICT-omgeving voor een vast laag bedrag per maand per werkplek. Zowel systeembeheer, netwerkbeheer als telecommunicatie.
Inclusief specifieke kennis op de gebieden van:
– Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)
– EPD en alle overige bekende ziekenhuis software
– Werken conform een risico-inventarisatie en -evaluatie binnen de zorg sector.
– Digitale certificaten, UZI pas, Vecozo, dataversleuteling enz.
- laagdrempelige helpdesk

Cloud

Werken in de cloud via een volledige online-werkplek of hybride werken. Wij maken gebruik van afgeschermde omgevingen binnen het best beveiligde datacenter van Nederland.
- Veilig (encryptie, 2FA aanmelden, anti-malware/-virus)
- Inclusief standaard software zoals Microsoft® Office
- Eigen software installeren is mogelijk
- Inclusief e-mail
- Laagdrempelige helpdesk voor uw personeel

Veel gestelde vragen

Hoe ziet een vrijblijvende inventarisatie ICT-omgeving eruit?

  1. U vult hiernaast bij ¨Aanvragen vrijblijvende inventarisatie ICT-omgeving¨ uw gegevens in.
  2. Wij bellen u om kennis te maken.
  3. U ontvangt een ondertekende geheimhoudingsverklaring en AVG overeenkomst.
  4. Een Senior IT-consultant komt bij u langs voor een inventarisatie van uw netwerk, PC´s, servers enz.. dit duurt doorgaans 3-8 uur. Bij voorkeur krijgen wij toegang tot uw systeem en alle ruimtes.
  5. Er volgt een tweede gesprek waarin wij doorvragen over uw werkwijze, procedures en waar u tegen aanloopt qua ICT.
  6. SiDER schrijft een vertrouwelijk rapport met alle bevindingen.. vertrouwelijk omdat er meestal kwetsbaarheden in uw ICT omgeving tot in detail vermeld zijn.
  7. U bepaalt of u alles wil laten oplossen door SiDER door de offerte ondertekend terug te sturen.

Wat doen jullie met onze gegevens?

Wij verwerken binnen het kader van de AVG en een geheimhoudingsverklaring uw gegevens in een analyse en een offerte. Als u de offerte accepteert slaan wij deze gegevens op in een beveiligde klantomgeving voor zolang de klantrelatie loopt.
Als u de offerte niet accepteert verwijderen wij uw gegevens.

Zijn jullie ook buiten werktijd bereikbaar?

Wij nemen doorgaans binnen 10 seconden de telefoon op tijdens werktijd. Buiten onze kantoortijden – exclusief onze pauze van 13:00 tot 14:00 – zijn wij 365 dagen per jaar bereikbaar voor ernstige technische storingen van minimaal 7:30 in de ochtend tot i.i.g. 22:00 uur in de avond. Er kunnen extra kosten berekend worden voor het bellen buiten onze kantoortijden. Buiten kantoortijden zult u op ons telefoonnummer een bericht horen hoe u kan worden doorverbonden met de dienstdoende medewerker.